mandag den 18. august 2014

Sunde vingummier (uden sukker!)

Ja, så har jeg været i køkkenet igen..

Sunde vingummier uden sukker! 
- så kan børnene osse være med :) 

 Selve opskriften er nem nok - men det er lidt svært at få dem ud af formen, så de er pæne! Det er første gang jeg selv laver dem.. Så måske det blir' lettere med tiden?! 

Nå, du skal bruge: 
2 dl juice af ønsket smag. 
1 spsk stevia
1 spsk citronsaft
2 spsk gelatine (kan fx købes i Matas)

Der udover skal du bruge: 
Isterninge/chokolade form
Isterningeposer kan også bruges
Og en lille gryde :) 

Varm juicen op, tilsæt stevia og citron. Tag gryden af varmen og tilsæt gelatine. Rør godt og sørg for der ikke er klumper. 
Lad det køle af til stuetemperatur og hæld i form/på poser og kom i fryseren i 15 min eller i køleskabet i en time.

Pres forsigtigt vingummierne ud af formen. Spis med det samme eller opbevar på køl :) 

Her er lidt billeder fra processen: 
Jeg brugte disse som juice. Dejlig sunde.

 Efter det har været i fryseren. 

Brug forskellige former og få sjove faconer til dine vingummier :) 



Og til sidst lige er stemningsbillede af min dejlige søn, som var med i køkkenet:




Ingen kommentarer:

Send en kommentar