mandag den 1. september 2014

Lækre og SUNDE æblemuffins!

Lækre og sunde æblemuffins. 

Jeg har på det sidste arbejdet på at få styr på min og min kærestes kost, da han er overvægtig, og jeg vil gerne hjælpe ham med at tabe sig. Meeen det skal jo ikke kun være kedeligt. Derfor har jeg lavet nogle sunde æblemuffins. Jeg har lavet 24 stk og frosset ned (efter jeg lige smagte en ;) ), og så skal de bruges til morgenmad hver søndag de næste 12 uger. 

Du skal bruge:
4 dl. finvalsede havregryn
2 dl. hakkede mandler
6 æbler
2 bananer
6 æg
3 tsk vaniljesukker
2,5 tsk bagepulver
2 spsk kanel

muffinsforme


Du hakker alle ingredienser fint (jeg brugte en minihakker - og en MEGET lille en af slagsen - det frarådes!)
Herefter blander du det hele godt sammen og kommer i muffinsforme
Bages i normal ovn på 200 grader i ca 20 minutter

MUMS - sunde og lækre :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar