tirsdag den 2. september 2014

Sunde mad-roulader!







Sunde mad-roulader!


Kernen i det hele er bunden.. man kan egentlig komme det fyld i, man har lyst til - men nu deler jeg opskriften på mit fyld. :)

Bunden:
350 gram revet blomkål
80 gram frosen spinat
2 æg
3 æggehvider
60 gram revet ost
Salt/peber
Andet krydderi (jeg brugte krydderurtekrydderi og chili)

Fyld 1:
Mos en avocado og bland det med en pakke pikant ost (jeg brugte light) og kom de krydderier i, du har lyst til. Jeg brugte kun salt/peber.
Steg eller kog nogle kyllingefileter og skær dem i strimler

Fyld 2:
250 gram skyr rørt med frisk dild og salt/peber
Steg eller kog nogle laksefileter (eller brug røget laks) og hak/mas det i stykker.

Fremgangsmåde:
først hælder du kogende vand udover blomkålen og spinaten (i en skål) og lader det trække i 10 minutter, og så vrider du vandet fra i et klæde (viskestykke evt).
Så blander du resten af ingredienserne i, kommer det ud på en bageplade med bagepapir på, 180 grader i ca 20 minutter. Husk at fordele det jævnt i et tyndt lag.

Herefter skærer du bunden over på midten, kommer fyld 1 på det ene stykke og fyld 2 på det andet stykke, ruller dem op, dækker dem til og kommer i køleskabet, så det lige kan sætte sig.

Og så er der serveret!

MUMS, siger jeg bare! ;)
Prøv det!



Billeder fra processen:

Kylling

Laks

Avocado m. pikantost

Skyr med dild
Bunden


Ingen kommentarer:

Send en kommentar