mandag den 22. september 2014

Sunde og proteinholdige mælkesnitter


Rimelig let og ligetil - men hav nu de rigtige ingredienser klar, så du ikke skal stå ligesom mig og prøve mærkelige alternativer af - lad os bare sige, at jeg ser muligheder, hvor andre ser begrænsninger :)


Du skal bruge: (til ca 5 mælkesnitter)
til kage:
2 mellemstore bananer (ca 150 gram uden skrald)
20 gram proteinpulver m. chokoladesmag
25 gram fuldkornsrismel
1 spsk bagepulver
½ tsk vaniljespulver (eller 1 tsk vaniljesukker)
1 æg
1 spsk flydende sødemiddel
2 spsk skummetmælk
3 spsk A38 (1,5% neutral)

til fyld:
130 gram kvark/græsk youghurt eller andet tykt mælkeprodukt
15 gram proteinpulver m. vaniljesmag
1 tsk vaniljepulver (eller 2 tsk vaniljesukker)

Fremgangsmåde:
- Tænd ovnen på 175 grader
- mos bananen i en skål og rør de resterende (kage)ingredienser i. 
- hæld dejen op i en form (med bagepapir!) ca 15x25. 
- lad kagen bage i ca 17 minutter

- Bland ingredienser til fyldet og rør grundigt og sæt på køl.

- Når kagedejen er helt afkølet, skæres den ud til 5 snitter. 
- Skær snitterne over på midten (på langs - ligesom en normal mælkesnitte)
- Kom fyldet på den ene klap og læg den anden klap ovenpå.
- Sæt gerne på køl et par timer inden de skal spises.

- Kan også fyldes med moste bananer, sukkerfri is m.m

Min version af fyld:
jeg havde glemt at købe kvark........ og hvad havde jeg på køl? A38! Men det er jo meget tyndt og flydende... så hva gjorde jeg? jeg kom til gelatine op i en lille kop, kogte vand i elkedlen og hældte over.. rørte godt, hældte op i noget A38 (blandet med proteinpulver og vanilje), rørte grundigt, satte på køl i 10 minutter - også havde jeg en tykkere blanding, som nu kunne holde formen i mine mælkesnitter ;) 

Jeg vil anbefale at bruge kvark - det fungerede fint på denne lidt alternative måde.. men det andet er en del lettere ;) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar